wie ben ik en zo ja, hoeveel

Een filosofische reis

Boeken over filosofie zijn er te over. Maar Richard David Prechts boek is anders dan alle andere. Want er is er tot nu toe niet een dat de lezer zo compleet en deskundig - met inachtneming van natuurwetenschappelijke kennis - bekend maakt met de grote filosofische vragen van het leven: Wat is waarheid? Hoe weet ik wie ik ben? Wat vermag het hersenonderzoek? Precht overziet de verschillende disciplines. Daarom is zijn boek een weergaloze gids in het bijna onafzienbare gebied van alles wat wij weten over mensen: een uitnodiging om vrolijk en speels na te denken - over het avontuur dat leven heet en zijn mogelijkheden. Erudiet en deskundig volgt Precht op elegante wijze een uniek pad door het bijna onafzienbare gebied van onze kennis. Van hersenwetenschap tot psychologie en filosofie, brengt hij ons op de hoogte van de allernieuwste stand van zaken. Als uit puzzelstukjes vormt zich het verbazingwekkende beeld dat door de wetenschap tegenwoordig van mensen wordt geschetst. Een opwindende ontdekkingsreis naar onszelf: wijs, humoristisch en onderhoudend!

Is wie ben ik en zo ja, hoeveel het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op wie ben ik en zo ja, hoeveel