Wie wij zijn

Menselijk gedrag kan zo tegenstrijdig zijn dat we er haast geen vat op krijgen. Waarom kwetsen we soms degene van wie we houden en hechten we ons aan iemand die niet om ons geeft? Waarom willen we zo vaak iets wat niet samengaat? Want wie kan er nu zowel vrij en onafhankelijk zijn als zich veilig en geborgen weten? Wie kent dat niet: 'twee zielen in één borst'?

Voortdurend zoeken mensen hun weg tussen strijdige verlangens. In Wie wij zijn beschrijft Frank Koerselman hoe die zoektocht van invloed is op hoe we in het leven staan - op hoe ons dat kwetsbaar of juist weerbaar maakt. Nu eens zal dat herkenning oproepen, maar soms ook verrassing of zelfs tegenspraak. Want uiteindelijk gaat dit over de kern van onze identiteit en raakt het ons in wie wij zijn ...

Frank Koerselman is emeritus hoogleraar psychiatrie en psychotherapie.

Is Wie wij zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wie wij zijn