Wij, mannen boven de 50

Auteur Lucien De Cock (° 1948) is arts. Hij schreef meer dan dertig boeken. De meeste waren bestsellers omdat hij steeds diverse en gewaagde taboes doorbrak. Ook dit boek is er zo één.

Vijftigplussers zijn aardige mannen. Ze denken soms oud te zijn, maar ze zijn pas halfweg als ze wat zorg dragen voor hun gezondheid. Velen zoeken werk of werken nog, anderen zijn dat kotsbeu. Velen blijven geloven in de liefde voor die ene vrouw, anderen wisselden die voor een groener blaadje. Seks blijft boeiend ondanks een meer sputterend testosteronfabriekje. Maar onderschat ze niet. Die babyboomers en hun jongere vriendjes zijn nog met de hand gemaakt. Tientallen jaren zingen en swingen ze er al op los, de scheppers van de popmuziek. Ondanks het vreemde spel van politici heeft de generatie vijftigplussers de wereld grondig veranderd. Wat spookten ze toch allemaal uit!

De boekenkasten staan vol met kinder- en jeugdboeken, met modieuze vrouwen en hun vermagering- en kookrecepten, met verhalen over zielig geworden bejaarden. Maar die stoere jongere vijftigplusser? Niemand kent hem. Over deze fantastische man is er quasi niets te lezen. Realistisch, maar luchtig en doorspekt met humor, doorbreekt deze auteur andermaal een taboe: dat van een bijzondere man waarover zowat iedereen tot nog toe zweeg. Een speciale man, vooral voor vrouwen. Verzwegen, maar meer dan het ontdekken waard.

Is Wij, mannen boven de 50 het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Wij, mannen boven de 50