Wijnwijs van A tot Z

Culinair   Topics 0
De eigenzinnige wijnschrijver Nicolaas Klei leerde Nederland omfietsen voor wijn zonder poespas. Wijn is niet moeilijk, maar lekker, preekt hij. In Wijnwijs van A tot Z, een grondige bewerking van Tot op de bodem, brengt Klei zijn over de rand van het glas klotsende kennis bijeen in een even praktisch als onderhoudend lexicon. In alfabetisch gerangschikte, vrolijke en erudiete verhaaltjes komt alles aan bod, van Afdronk en Natuurwijn tot Walsen en Zuinigheidsdopjes. Dit handboek biedt antwoord op alles wat de nieuwsgierige wijnliefhebber al wilde weten over wijn maar nooit durfde te vragen. Of zoals Sylvia Witteman schreef in de Volkskrant bij verschijning: 'Deze no nonsense-wijnkenner schreef een fijn, dik lexicon, waarin hij alle mogelijke wijnvragen in gewonemensentaal beantwoordt, wijnmythes ontzenuwt en een frisse wind doet waaien door de sluiers van heiligheid die nog steeds rond het drinken van wijn hangen.' Speciaal voor de feestdagen brengen we dit onderhoudende naslagwerk opnieuw uit: geheel herzien en aangevuld, in een gidsachtig formaat dat knipoogt naar zowel de Michelingids als Niki Segnits De smaakbijbel. +

Culinair
Wijn en dranken