Wijnzot!

Culinair   Topics 0

Tien jaar lang al trekt sommelier Paul Wallaert de halve wereld rond op zoek naar lekkere wijnen. Tijdens zijn reizen ontmoet hij markante wijnboeren en komt hij niet zelden in hilarische situaties terecht. Hij moet op de vlucht voor agressieve everzwijnen tijdens een ochtendwandeling in Zuid-Frankrijk, leert in Portugal een wijnboer kennen die zijn flessen onder water bewaart en ontmoet in Zuid-Afrika een koppige wijnmaker die met de voeten speelt van de Franse overheid. ‘Ik wilde in de eerste plaats een boek schrijven vol geestige vertelselkes’, zegt wijnzot Paul Wallaert. Het zijn stuk voor stuk echt gebeurde, boeiende verhalen waar humor nooit ver weg is. Wijnzot! is een boekje voor levensgenieters. Dat de lezer onderweg nog iets bijleert over wijn, is mooi meegenomen. Paul Wallaert (Eeklo, 1962) volgde vanaf 2005 een opleiding sommelier en behaalde in 2008 zijn diploma aan de Université du Vin in Suze-la-Rousse (Frankrijk). In Sint-Laureins richtte hij daarna De Wijnzolder op, waar hij tot op vandaag wijnhandelaar en wijnlesgever is. Alvorens hij de wijnmicrobe te pakken kreeg, was hij correspondent voor de krant Het Volk, voor Radio 2 Oost-Vlaanderen en voor enkele plaatselijke Meetjeslandse bladen. Nadien ging hij ook een tijdlang aan de slag als freelance copywriter.

Culinair
Wijn en dranken