Wilde bijenparade

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
De honingbij - die kennen we. Maar er zijn nog heel veel andere bijen en hommels: de wilde bijen. Grote wolbij, tuinhommel en dikpootbij, ze hebben allemaal hun eigen verhaal en hun eigen manier waarop ze nuttig zijn. Op hun eigen bescheiden manier dragen ze bij aan bestuiving en een gezonde balans in de natuur.
'Wilde Bijen Parade' biedt een podium aan al die andere bijen: wat zijn wilde bijen, hoe leven ze, wat hebben ze nodig en hoe kun jij ze helpen. Dit boek geeft je een inkijkje in de wonderlijke wereld van wilde bijen en laat je zien hoe geweldig ze zijn! Met grote kleurrijke platen van 40 verschillende illustratoren die de bijen een warm hart toedragen. Zaai voor de bijen! Inclusief zakje met bloemzaadjes.
'Wilde Bijen Parade' staat boordevol nuttige, leuke weetjes over bijen en originele doe-opdrachten. De bijzondere illustraties kleden het geheel mooi aan. Een feest om in te lezen en naar te kijken! Geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 8 jaar.
In samenwerking met de Bijenstichting.
Laura Surentu heeft een achtergrond in Geschiedenis en Media & Communicatie en is ook werkzaam als illustrator. Ze is een enthousiaste liefhebber van reizen, kunst, de natuur en dieren.
Marieke van Middelkoop is animator, regisseur, illustrator, kunstenaar en tuinier. Alles wat ze maakt, is doordrongen van een grote liefde voor alles wat leeft. Animatieseries, een boek, of een moestuin vol wilde planten
en beestjes. De natuur is een fantastische inspiratiebron.

Junior
Uitgeverij Knnv