Winiefred zet de bloemetjes buiten

Een tuin vol bloeiende kruiden en prachtige bloemen? Winiefred gaat er mee aan de slag. Van anjer, kaasjeskruid, bergamot, viooltjes, lavendel tot zonnebloem. Bloemen zijn meer dan versiering. Ze hebben vaak verborgen eigenschappen en krachten.
In Winiefred zet de bloemetjes buiten ontdek je alle geheimen van eetbare bloemen en bloemen van kruiden. Ontdek welke bloemen eetbaar zijn en welke giftig. Hoe kan je bloemen gebruiken bij de behandeling van allerhande kwaaltjes? En welke betekenis hebben bloemen?
Bloemen zijn niet alleen om naar te kijken, je kan er ook van proeven. Hun geur en kleur geven een heel aparte look aan je gerechten. Een etentje met bloemen verfrist en is een streling voor je smaakpapillen. Laat je verrassen door Winiefreds creatieve recepten, zoals een soepje van paardebloem, een lavendelvinaigrette of hibiscussorbet.
Winiefred Van Killegem is al lang geen onbekende meer. Ze schrijft boeken over kruiden en groenten, geeft drukbezochte voordrachten en begeleidt kruiden- en tuinwandelingen. Bij Davidsfonds Uitgeverij verschenen eerder Confituur van Winiefred, Liefdesreceptjes van Winiefred, Kleine kwaaltjes?, De kracht van specerijen, Winiefreds kruidenwaaier en Kruidje-roer-me-wel over keukenkruiden.

Is Winiefred zet de bloemetjes buiten het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Winiefred zet de bloemetjes buiten