Winnen

‘Ik wil altijd winnen. Want ik heb al te veel verloren. Een groot deel van mijn familie vond de dood in de Tweede Wereldoorlog.’
De excentrieke topzeiler en ondernemer Rob Heilbron introduceert met lef het surfmerk O’Neill in Europa, wat dankzij slimme marketing uitgroeit tot een ongekend groot succes. O’Neill wordt verkocht voor 280 miljoen euro. Maar Heilbron is nog niet klaar. Na O’Neill wordt hij bekend (en berucht) als de man achter het brutale lingeriemerk Sapph.
In het meeslepende boek Winnen vertelt Rob Heilbron over zijn leven. Een jetsetbestaan vol geld, roem, vrouwen en een vriendschap met de latere koning Willem-Alexander. Maar ook een leven met ruzie in boardrooms, misgelopen miljoenen, afpersers en een vermeend onecht kind.
Heilbron vertelt het allemaal, open en eerlijk. Voor één keer.

Joost van Kleef (1978) is journalist. Hij schrijft onder andere voor Nautique en Quote.

Henk Willem Smits (1976) is onderzoeksjournalist. Hij schrijft onder andere voor NRC Handelsblad, Het Parool, Dagblad van het Noorden en Quote. Smits werkt aan de biografie van Henk Lunshof.

Is Winnen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Winnen