Wolkenstad

Wolkenstad

Rank 180 Gelezen 152 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 294 Favoriet 22 Recensies 12
Literatuur & Romans Artikelen 8 Newsroom 2 Spots 3   Topics 0

Wolkenstad volgt drie verhaallijnen: die van Anna en Omeir, ieder aan een kant van de imposante stadsmuur van Constantinopel, toen de stad in 1453 belegerd werd; die van tiener en idealist Seymour en de zachtaardige tachtiger Zeno tijdens een aanslag op een openbare bibliotheek in het huidige Idaho; en dat van Konstance, op een interstellair schip op weg naar een afgelegen exoplaneet in de verre toekomst.

Het zijn vijf buitenbeentjes die de wereld rondom hen proberen te begrijpen. Ze worden verbonden door één gehavend exemplaar van een tweeduizend jaar oude Griekse tekst - het eeuwenoude verhaal van Aethon, die ernaar verlangt om in een vogel te veranderen en naar een utopisch paradijs te vliegen. Het biedt troost, verwondering en de meest intense menselijke verbintenis tussen deze vijf onvergetelijke personages.

Net zoals Marie-Laure en Werner in Als je het licht niet kunt zien, zijn Anna, Omeir, Seymour, Zeno en Konstance dromers die moeten worstelen om te overleven en vindingrijk moeten zijn als ze in het nauw gedrongen worden. Wolkenstad is een lofzang op het ongelofelijke menselijk vermogen om generatie op generatie verhalen over te dragen. Een roman over rentmeesterschap - over boeken, onze gedeelde planeet en over het menselijk hart.

The House of Books
28 september 2021
28 september 2021

Marjolein Hebban Recensent

Te veel van het goede

door: Marjolein 4 reacties 3 likes ebook

Stel: je wordt drie jaar en je bent ontzettend blij met twee, hooguit drie cadeaus van je ouders. Vervolgens word je door het bezoek bestookt met nóg twintig cadeautjes. Het klinkt als een droom die uitkomt. Maar in werkelijkheid raak je overprikkeld en word je er doodmoe van. Zo is het ook met ...

Reacties op: Wolkenstad