Yolanda, mijn verhaal

Rank 1087 Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 3
Met de Eper incestaffaire kwam de omvangrijkste zaak van incest, mishandeling en extreem seksueel sadisme aan het licht die justitie in Nederland ooit heeft behandeld.
Twee decennia lang heeft Yolanda blootgestaan aan een dagelijkse terreur die iedere verbeelding tart. Ze werd door haar eigen familieleden van jongs af aan op gruwelijke wijze misbruikt en mishandeld. Vanaf haar twaalfde was ze dag in dag uit het slachtoffer van gewelddadige groepsorgieen en werd ze systematisch geprostitueerd.
Doodsangst, pijn, vernedering, walging, eenzaamheid, wanhoop en verdriet: Yolanda had zich aangeleerd zich tegen alles te wapenen, behalve tegen de moord op haar baby’s. Op 31 juli 1990 wist ze het netwerk van sadisten te ontvluchten. Daarmee, en met het vertellen van haar levensverhaal, toonde ze een moed die door deskundigen wordt omschreven als ‘bovenmenselijk’ .
Wat is er twintig jaar lang gebeurd achter de façade van fatsoen? Hoe was Yolanda in staat om het extreme sadisme al die tijd te overleven? Wat heeft het bij haar teweeggebracht? Hoe reageerde de politie en hulpverlening op haar verhaal? Wat brengt mensen tot het soort misdaden waarvan zij het slachtoffer was? Gaat het om een beperkte groep gestoorde daders of kan dit soort geweld in principe in iedereen losbreken? Waren de daders op hun beurt zelf marionetten van een satanische sekte?
Op deze dringende vragen probeert dit boek een antwoord te geven. Bovendien wil Yolanda duidelijk maken dat haar bizarre geschiedenis niet op zichzelf staat: ‘Ik hoop dat door mijn verhaal het ongeloof doorbroken kan worden, want ik weet dat er heel wat lotgenoten zijn die verlamd worden door dezelfde nachtmerrie als die van mij: de angst om niet te worden geloofd.’

True crime

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Maddy

Recensies

Ongelooflijk, bizar, aangrijpend!

door: Maddy 1 like
Dit is een ongelooflijk verhaal, dit grijpt je aan, hier denk je nog lang aan terug. Te bizar voor woorden. Dat dit gebeurd dat wil je gewoon niet geloven. Dit is erger dan de vreselijkste thriller die ik ooit heb gelezen. Het is inmiddels weer al een tijd geleden dat dit allemaal gebeurde en ik...

Heftig!

door: Süm Gns 1 like
Na het lezen van deze boek zit ik er nog steeds bij van o mijn god hoe heeft deze gebeurtenissen ooit kunnen gebeuren? Terwijl je in je achterhoofd wel weet dat er zulke vreselijke dingen gebeuren in dit wereld... wie van waargebeurde verhalen houd is deze zeker een aanrader!

Ingrijpend verhaal

door: Caterpillar 1 like
Je moet voor dit boek een sterke maag hebben en soms lees je dingen die je zelf niet kan voorstellen dat het is gebeurt en men het niet zag. Je hebt de neiging om sommige mensen hen nek om te draaien dat ze het kunnen doen of een hele erge straf te geven.