9789023499282_VRK
Humo:

Yucca

Rank 9715 Gelezen 67 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 38 Favoriet 0 Recensies 3
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 4 Spots 4 Top25's 1   Topics 0

Is een man nog een vader als zijn kind niet meer leeft? Dit vraagt Viktor zich af wanneer hij vrijkomt na elf jaar gevangenis. De wereld die hem ooit heeft veroordeeld voor de dood van zijn kind, herkent hij nauwelijks meer. Op zoek naar wie hij is, ontmoet hij de Gier, een oude man uit het misdaadmilieu.

Renée, een vrouw van negenentwintig, richt het woord tot haar zoontje. Toen ze vier was overleefde ze een herseninfarct, op haar negende ontdekte ze haar magische krachten. Nu, in 2035, is ze een steenrijke kunstenares. Haar werk verandert tal van mensenlevens, terwijl haar leven eenzaam is en wordt bedreigd.

In 1985 is de grootvader van Renée, een politie-inspecteur, getuige van de laatste en bloedigste terreuraanval van De Bende. Vanaf de parkeerplaats voor de supermarkt ziet hij iets wat niemand anders opvalt. Dertig jaar later krijgt hij een laatste kans om zijn gelijk te halen.
Zin voor zin, zoals Peter Terrin dat kan, spint hij de lezer in. Verleden, heden en toekomst komen samen in een intens en melancholisch verhaal over wie we zijn en wat we doen.

De Bezige Bij
05 september 2016
15 september 2016

Guy Doms Hebban Recensent

Neergeschreven vanuit de ziel van de hoofdkarakters

door: Guy Doms 3 reacties 3 likes

Yucca: deze roman vertoont heel wat thrillerachtige trekjes. Spannende verhaallijnen, cliffhangers bij de vleet, mysterieuze karakters. Inclusief een verwijzing naar de gevreesde Bende van Nijvel, die van 1982 tot en met 1985 bloedige terreur zaaide in België.

In de eerdere romans van Peter Terrin...

Reacties op: Yucca