Ze weten niet wat ze doen

VN:

Ze weten niet wat ze doen

Gelezen 96 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 57 Favoriet 2 Recensies 64
Literatuur & Romans Artikelen 4 Spots 5   Topics 0

Het zorgvuldig opgebouwde leven van de neurowetenschapper Joe Chayefski wordt volledig overhoop gegooid als hij op een dag door dierenactivisten bedreigd wordt. Door een telefoontje van zijn ex-vrouw, begint Joe te vermoeden dat Samuel, de zoon die hij zo'n twintig jaar geleden in Finland heeft achtergelaten, achter de dreigementen zit. Bovendien komt hij erachter dat een marketingbedrijf zijn dochters manipuleert om psychoactieve middelen te gebruiken om hun prestaties te verbeteren.

Zijn morele kompas wordt ernstig op de proef gesteld en langzaam begint het gezin door alle spanningen uit elkaar te vallen. Een ontmoeting met zijn zoon doet hem inzien hoe complex de situatie is en hoe er boven hun hoofden een politiek machtspel wordt gespeeld dat niet te stoppen lijkt.

Signatuur
05 januari 2016
05 januari 2016

Guy Doms Hebban Recensent

Overdaad schaadt

door: Guy Doms 1 like

Ze weten niet wat ze doen is de vierde roman van de Finse auteur Jussi Valtonen (1974). Deze psycholoog benut zijn intelligentie om aan zijn boeken een flinke portie identiteit en diepgang toe te voegen. Het is geen toeval dat hij met deze dikke pil debuteert in ons taalgebied. Als je de...

Reacties op: Ze weten niet wat ze doen