Zeg nee tegen suiker

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair Spots 1   Topics 0
Zo bevrijdt u zich uit de suikervallen Snoepjes, chocolade, mueslirepen, brood, pasta of fastfood… voor de meeste mensen hoort suiker bij het dagelijks leven. Als het lichaam echter voortdurend te veel suiker te verwerken krijgt, heeft dat niet alleen een onophoudelijk hongergevoel tot gevolg - er ontstaan heuse verslavingsachtige veranderingen in de hersenstofwisseling. Het overmatige verlangen naar suiker kan risico's voor de gezondheid met zich meebrengen. Dan gaat het niet alleen om overgewicht, cariës en diabetes, maar ook om ziektes zoals ADHD, alzheimer en kanker. - Wie gewone huishoudsuiker verbant van tafel en bord, hoeft helemaal niets te missen. Tenslotte zijn er gezonde suikersoorten die de stofwisseling niet beïnvloeden en toch de zin in zoetigheid stillen. - Door een voedingswijze die goed is voor de stofwisseling lukt het om een duurzame verandering door te voeren. Daarbij compenseert u langzaam maar zeker ook een over- of onderaanbod van bepaalde voedingsstoffen. Hiervan profiteert vooral de stofwisseling en uw gewicht neemt ook nog eens af. - De recepten in dit boek laten u zien hoe u met gezonde suikers de heerlijkste lekkernijen kunt bereiden - van zelfgebakken brood en bijzondere mueslimengsels via hartige gerechten en klassieke meelgerechten tot jams, taarten en desserts.

Culinair
Eten en drinken algemeen
Zuidnederlandse Uitgeverij ZNU
20 februari 2015
20 februari 2015

Reacties op: Zeg nee tegen suiker