Zes dagen

Op 29 april 1992 om 15.15 uur spreekt een jury in Los Angeles twee agenten vrij van de aanklacht van excessief geweld tegen Rodney King. Minder dan twee uur later staat de stad, toch al een kruidvat van rassenhaat, in brand. Wat volgt is een orgie van rellen en geweld die zes dagen aanhoudt. Er vallen zestig doden. Maar wat weinigen weten is dat terwijl de stad brandt, gangs hun kans schoon zien om elkaar ongestoord te lijf te gaan. Daarbij wordt een onbekend aantal mensen vermoord.
In deze adembenemende en filmische literaire meesterproef zoomt Ryan Gattis in op zes levens die met elkaar verbonden zijn in deze gruwelijke en angstaanjagende omstandigheden. Twee gangsters, een tacoverkoper, een verpleegster, een graffiti-artiest, een brandweerman: samen tonen ze ons het wild kloppende hart van LA. Een complexe en fascinerende stad die even warmbloedig is als dreigend.
Gattis is een groot nieuw talent. Voor deze ambitieuze roman drong hij diep door tot de gang scene in LA – een relevant, wreed en betoverend epos over misdaad, ras, wraak, loyaliteit en liefde in de chaos van South Central LA.

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Zes dagen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zes dagen