schaduw

5 2082 4 1883 3 992 2 53 1 10

Schaduw

Rank 297 Gelezen 5978 Aan het lezen 179 Wil ik lezen 1372 Favoriet 453 Recensies 54
Feelgood Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 26 Spots 30 Hebban 1000 64   Topics 0

Star D'Aplièse staat op een keerpunt in haar leven. Na de dood van haar vader, heeft ook zij net als haar zussen, de opdracht gekregen op zoek te gaan naar haar afkomst. Er is alleen één ding dat haar tegenhoudt: haar zusje CeCe, waar ze alles mee deelt. Als ze uiteindelijk met lichte tegenzin naar Londen vertrekt, gaat een nieuwe wereld voor haar open. Daar ontdekt Star het bestaan Flore MacNichol, een onafhankelijke, geëmancipeerde vrouw die honderd jaar geleden leefde en die na haar jeugd op het Engelse platteland naar het bruisende Londen vertrok. Ze maakte daar kennis met nieuwe idealen en tradities en vond de ruimte om haar identiteit te ontplooien. Zal Star in Londen eenzelfde transformatie doormaken en eindelijk uit de schaduw van haar zusje kunnen stappen?

De zeven zussen (3)
Dieuwke van der Veen Erica Disco ...
Xander Uitgevers B.V.
12 april 2018
12 april 2018

Helma Koot Hebban Recensent

Opnieuw boeiend en tot de verbeelding sprekend verhaal

door: Helma Koot 3 likes

Schaduw is het derde deel in de ‘De zeven zussen-reeks’ van Lucinda Riley (1971). Nu is Star D’Aplièse, de derde dochter van Pa Salt, aan de beurt om te ontdekken waar haar roots liggen. Ook zij heeft een envelop gekregen met summiere aanwijzingen: het adres van een boekhandel in Londen, de naam...

Reacties op: Schaduw