Zij droeg die nacht een paars corset

De tweede keer dat journalist Rutger Lemming Judith zag zei ze: 'Ik denk dat ik iemand ga doodschieten.' De derde keer dat hij haar zag, zat ze in bad en zei: 'Ik heb hem doodgeschoten.'

Amsterdam, 1968. Happenings, straatrumoer, geruchten over LSD in het drinkwater. Provo's en aanhang maken zich op om de Tiende Maart, het huwelijk van prinses Beatrix met Claus von Amsberg, roerig te vieren. Lemming speurt naar Judiths verdwenen dode - en merkt dat (ook) hij door de BVD wordt geschaduwd.

Dat de Tiende Maart meer betekent dan rookbommen, beseft hij als de striptiseuse het paars corset laat zien.

Is Zij droeg die nacht een paars corset het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zij droeg die nacht een paars corset