Zo doen vogels dat

In de afgelopen jaren hebben wetenschappers het mysterie van het gedrag van vogels steeds verder ontrafeld. Het traditionele beeld van hoe vogels communiceren, voedsel zoeken, zich voortplanten en overleven is daardoor drastisch veranderd. Ook is er steeds meer kennis over de opmerkelijke intelligentie die achter deze activiteiten schuilt – vaardigheden die ooit als alleen menselijk werden gezien: misleiding, manipulatie, bedrog, ontvoering, maar ook slimme communicatie tussen soorten, samenwerking, altruïsme, cultuur en spel. Sommige van deze buitengewone gedragingen lijken biologisch onverklaarbaar en nopen ons ertoe ons beeld van vogels drastisch bij te stellen: een moedervogel die haar eigen jongen vermoordt, vogels die stelen, vogels die dansen, vogels die zichzelf beschilderen en vogels die een geluidsmuur opbouwen om buitenstaanders weg te houden. Met behulp van de meest recente wetenschappelijke inzichten, haar eigen ervaringen en haar vogelreizen over de hele wereld neemt Jennifer Ackerman je mee in de wondere wereld van het leven van vogels, dat divers en ongelooflijk fascinerend is.

Recensies (1)

Is Zo doen vogels dat het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zo doen vogels dat