Zo maak je een cabaretprogramma

Het leuke van cabaret is dat je heel veel zelf moet doen. Maar dat is nou net ook het lastige. Het is dan ook niet gek dat je als beginnende cabaretier met honderden vragen rondloopt: 'Hoe bouw ik een show op?', 'Wat is dynamiek?', 'Wat kan ik verwachten van een technicus?', 'Is het normaal dat ik zo vaak misluk op het podium?', 'Hoe maak ik afspraken met theaters?', 'Hoe zorg ik ervoor dat ik de moed niet verlies, zelfs als het even tegenzit?'

Silvester Zwaneveld: "Zelf liep ik 35 jaar geleden ook met deze vragen rond. Oh, wat had ik zo'n boek destijds graag gehad! Een boek dat mij houvast kon bieden, vol ervaringsverhalen, praktische tips en inspiratie. Nu is het er. Doe er je voordeel mee."

Silvester Zwaneveld (1969) had twaalf jaar lang een Nederlandse cabaret-hit met het duo 'Arie en Silvester'. Daarvoor en ook daarna speelde hij zeker tien jaar soloprogramma's in het hele land - en nog steeds. Hij maakte wetenschappelijk cabaret, visueel cabaret, stand up comedy en slapstick cabaret. Als iemand weet hoe het moet, is hij het. Tegenwoordig is hij bovendien regisseur van enkele cabarettalenten.

'Zo maak je een cabaretprogramma' is een handige handleiding voor alles wat er bij het maken van een avondvullend cabaretprogramma komt kijken.

Bij dit boek is een podcast gemaakt waarin Silvester zijn collega's interviewt over hun specifieke maakproces. Getiteld (hoe kan het ook anders): Zo maak je cabaretprogamma.

Stripboeken
Humor
Nanda, Uitgeverij
10 maart 2021
10 maart 2021

Reacties op: Zo maak je een cabaretprogramma