Zonnebloemzussen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 12 Favoriet 0 Recensies 0
Zonnebloemzussen van Martha Hall Kelly is een meeslepende roman over vrouwen in een verscheurd land, en over het recht om te zijn wie je bent.
New York, 1861. Georgeanna Woolsey zet zich af tegen wat er van haar verwacht wordt als jonge vrouw uit een gegoede familie. Wanneer de Amerikaanse Burgeroorlog uitbreekt, besluit ze verpleegster te worden aan het front. Uitzonderlijk, want in die tijd was dit een mannenberoep. Samen met haar zus Eliza reist ze af naar Gettysburg, waar ze geconfronteerd wordt met de gruwelen van de slavernij. Jemma is een slavin; net als haar ouders woont en werkt zij op de Peeler-plantage. Wanneer ze verkocht wordt door haar wrede eigenares Anne-May ziet ze haar kans schoon om te ontsnappen, maar ze moet daarbij wel haar ouders en zus achterlaten.
Anne-May krijgt de leiding over de plantage wanneer haar man voor het Noorden gaat vechten. Haar geliefde broer heeft juist dienst genomen bij het Zuiden. Zelf heeft ze ook ambities en ze wordt spion. Hoelang zal zij zich verborgen weten te houden?
‘Prachtig vervlochten verhalen over vrouwen die de hun opgelegde beperkingen tarten.’ – Lisa Wingate
‘Deze pageturner zal ongetwijfeld de fans van Martha Hall Kelly aanspreken.’ – Publishers Weekly

Ambo|Anthos
20 augustus 2021