Zover

Zover overziet het leven tot nu toe. De tijd van twijfel is voorbij, het voorlopige karakter is verdwenen. We zijn ouder. Er zijn keuzes gemaakt,
huizen gekocht, met vier kamers en een tuin op het zuiden. De romantische momenten in het park, waarop we de toekomst overdachten, liggen achter ons. Er zijn handtekeningen gezet. Wij zijn inkt, de potloodschetsen zijn uitgegumd.
Maar hoe moet dat, hoe vul je later in? Je herhaalt bewegingen, vult machines, voedt kinderen op. Zoekt je weg tussen de oude stenen van de stad, verlangt naar dromen, maar weet dat de dag telt. Met Zover schreef Froukje van der Ploeg een bundel over een ingevuld en kwetsbaar leven, een ontwapenende en herkenbare
zoektocht naar het nu.

"Ze schrijft over alledaagse onderwerpen, maar doet dat met een caleidoscopische vertekening die desoriënteert. Kater maakt nieuwsgierig naar meer." NRC Handelsblad

"Gevoelig en herkenbaar." 8weekly

Is Zover het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zover