Zwanenzang

Rank 1762 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 28 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning Spots 1   Topics 0

Psychologische en razend spannende thriller van de koningin van de Scandinavische crime

Een alleenstaande moeder vindt een verontrustende tekening in de slaapkamer van haar zoon. Een jonge man en een tiener ontmoeten elkaar toevallig in het bos van de Svartlandsskog. De volgende dag wordt de zestienjarige Gritt Zeeland dood aangetroffen in hetzelfde bos. Wat hebben deze drie ogenschijnlijk toevallige gebeurtenissen met elkaar te maken?

Als hoofdinspecteur Konrad Sejer de zaak krijgt toegewezen, heeft hij in eerste instantie alleen maar meer vragen, en geen enkel antwoord. Gritt Zeeland was een beeldschoon maar heel teruggetrokken meisje, dat niet veel vrienden had. Toch waren heel veel mensen wel degelijk in haar geïnteresseerd, jong én oud. Dan komen er bij het onderzoek een paar ontluisterende waarheden boven water.

In de pers

‘Politieroman van een ongekend hoog niveau.’ Vrij Nederland

‘Fossum weet de lezer met vaste hand haar wereld binnen te voeren en houdt de onderhuidse spanning moeiteloos vast.’ The Guardian

‘Karin Fossum is een exponent van Scandinavische topkwaliteit.’ de Volkskrant

Detective