Zwijgen

2 november/ Jawel, ik ben zijn minnares, maar daarnaast ook journaliste. Met een missie nog wel, want ik wil de vergetelheid ontstijgen door mensen in hun ziel te raken, net zoals Kwint dat ambieert met zijn schilderijen. Daarin trekken we als een tandem samen op in spiegelende bewegingen, onvoorspelbaar maar uiteindelijk meeslepend. Zo cool formuleerde hij het zelf, niet ik. We hebben elkaar absoluut nodig, maar wanneer hij vaag blijft over specifieke periodes in zijn leven, daagt mij dat uit om daarin te graven.

Jitze Nijdam ( 2014), bij leven redacteur, over Zwijgen: Een uitstekend opgebouwde roman in een prachtige stijl waarin je wordt meegezogen naar het even bizarre als verrassende einde van het verhaal.

André Nuyens, kinder- en jeugdboekenschrijver en dichter: Een intrigerend boek met aanstekelijke humor dat bovendien in grote vaart geschreven is.

Recensies (1)

Is Zwijgen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Zwijgen