zoektocht

rode adelaar 21 februari 2023
De hoofdfiguur uit deze roman wil een goed beeld van zijn te vroeg overleden vader opbouwen. Hij overleed nogal plotseling op 55-jarige leeftijd. Middels bezoeken aan oude vrienden uit die tijd en interviews probeert hij een juist beeld van zijn vader te krijgen en vraagt hij zich af waar die gestaan zou hebben in de huidige (corona-)tijd, Het hielp, dat ik als lezer Utrecht in die tijd kende (jaren 60 en 70), maar voor iedereen goed toegankelijk. Het boek leest als een trein en het is eigenlijk jammer als je de laatste bladzijde hebt omgeslagen.Heel veel informatie in een synoptische schrijfstijl, doorspekt met humor heeft ervoor gezorgd, dat ik het in één ruk uitlas.