Favoriet

ADeVos 21 november 2020
Dit is de eerste keer dat ik een omkeerboek heb gelezen dat zo bijzonder in elkaar zit. Het is ook mijn eerste keer dat ik een omkeerboek lees, dat op zich was al een unieke ervaring.
Twee neven, Nathan en Elias, beleven een drama wanneer Natalie, de bruid van Elias, sterft op haar huwelijksdag. Ze stort te pletter in een afgrond, maar de grote vraag is: wat is er nu echt gebeurd op het moment van haar dood? Volgens de ene een ongeluk, volgens de andere moord.
Afgewisseld met flashbacks vertelt de auteur in korte en krachtige hoofdstukken wat er volgens de twee heren is gebeurd, maar het bijzondere aan dit boek is, dat je het leest zonder beƮnvloeding van de andere partij. Ik ben begonnen met Nathan, wat me een beeld gaf van hoe Elias in elkaar zat. Daarna Elias, die zijn relaas deed over het gebeuren. Een warme persoonlijkheid, en een koude kikker, maar is dat echt wel zo?
De waarheid zit uiteindelijk letterlijk en figuurlijk in het midden van dit bijzondere boek.
Ik heb genoten van de eerste letter tot de allerlaatste.

Meer recensies van ADeVos