mijn waarheid over mijn waarheid

Mijn waarheid - Sandra J. Paul (HamleyBooks)

Twee vrienden.
Een bruid die sterft.
Twee versies.
Eén onbetrouwbare verteller.
Wie geloof jij, Nathan of Elias? De lezer beslist zelf welke versie hij het eerst leest en gelooft, maar de echte waarheid zit verborgen in het midden.

Vanaf ik wist dat Sandra J. Paul dit boek zou uitbrengen wist ik dat ik dit boek wou en moest lezen. Sandra is een auteur die mij met elk boek, elke verhaal of het nu lang of kort is weet te raken en dat echt elke keer opnieuw.

Dat dit boek een super tof concept heeft door het feit dat het boek omkeerbaar is en je kan kiezen met wie zijn waarheid je start maakt het allemaal zoveel leuker en spannender. Ook het binnenwerk is weer verzorgd en die cover, die cover is zó mooi en past perfect bij het verhaal.

Over de auteur haar schrijfstijl kan ik kort zijn. Die ligt mij perfect. De auteur schrijft vlot en met tempo en schrijft de juiste lengte van zinnen. Misschien stom die opmerking maar korte zinnen zijn mijn ding niet, ik lees dat echt niet vlot.

Ik moet stiekem bekennen dat ik dit boek gestart bent met in mijn hoofd de gedachte dat ik deze keer mij niet ging laten misleiden door Sandra. Haar plots zijn altijd zo verrassend met meerdere wendingen dat ik deze keer overtuigd was dat ik mij niet ging laten vangen.

Ik begon mijn waarheid met Nathan zijn waarheid, ik zat meteen in het boek en vloog de pagina’s door. Op een bepaald moment vond ik dat het tempo wat uit het verhaal leek te gaan?! Of begon ik mij druk te maken in Nathan? Of was het frustratie? Mindfuck! Het enige wat ik daarover kan zeggen is dat het dus allemaal weer bij het plan van de auteur hoorde.

Na Nathans deel draaide ik het boek en begon Elias zijn waarheid te lezen. Ik had al een beeld van hem dankzij of moet ik zeggen door Nathan en dat is echt heel tof die leeservaring. Je hebt al een bepaald idee over dat personage wanneer je aan zijn deel begint en ik vroeg mij af dat als het Nathans waarheid niet zou zijn de auteur het nog voor elkaar zou krijgen dat idee te veranderen.

Elias deel leest ook als een trein, korte hoofdstukken en puzzelstukjes die traag naar beneden vallen en hun plekje in de puzzel innemen. In dit deeltje kom je meer te weten over de bruid en komt uit dat er zoveel meer is dan het lijkt. En dan, de echt waarheid! Of las ik de echte waarheid al?!

Ze deed het weer, ik was compleet mis. Op een bepaald moment dacht ik te weten wat er gebeurd was, maar er zit weer zo ongelooflijk veel meer achter dat verhaal, zoveel meer in die waarheid. Het plot klaart alles uit met nog een klepper van formaat! Knap! Goed! Ja!!

All the feels met dit boek, ik was blij, ontroerd, gecharmeerd, verdrietig, gefrustreerd, ik moest bijna huilen en ik heb gevloekt. Bedankt Sandra voor dit boek, dit leuke concept en sterk verhaal. Voor mij is dit boek 5 sterren waard en dat is mijn waarheid.

Meer recensies van Alexs Books and Socks