over dit boek is nagedacht

Alexs Books and Socks 11 december 2023
De laatste pagina lezen, het boek dichtslaan en weten dat je nooit op de juiste manier gaat kunnen beschrijven hoe goed een boek is. Net niet de juiste woorden of de juiste zinsbouw gaat neerpennen om te beschrijven wat dit boek met je deed.

Dit boek is zo een verhaal waarvan ik nu al weet dat, hoe hard ik hier ook probeer, ik het niet goed genoeg ga kunnen omschrijven. Dus, ik probeer en bedenk er dan allemaal superlatieven bij, dan komt het in de buurt.

Dit is een debuut maar aan de schrijfstijl, de manier waarop het boek is opgebouwd, de quotes, de personages en de enorme levenswijsheid dat dit verhaal bevat kan je dat niet merken. Heel het plaatje klopt.

Ik voelde mij een verhaal lang gezien en gehoord op elke mogelijke manier - goed, slecht en alles daartussen - en ik denk dat van elke personages, likeable en minder likeable, iets in elk van ons zit. Gepakt, gegrepen, geslingerd en weer neergezet.

Aan dit verhaal is geen ontsnappen want hier is over nagedacht. Over elk woord is nagedacht. Over elk gevoel is nagedacht. Wat. Een. Boek. Koop het, lees het, geef het.

Meer recensies van Alexs Books and Socks