Twilight saga eclipse. Stepehenie Meyer

Alieyah 30 januari 2020
Als je van fantasie, Romantiek en Actie houdt, dan moet je dit boek echt lezen!
Het gaat over een gewoon meisje Bella, die bij haar vader Charlie woont. Ze gaat naar school, maar mag niet zomaar met mensen afspreken, alleen met mensen die hij zelf kent. Op een dag ziet Bella een jongen in de kantine, ze vind hem mooi. Dat is Edward Cullen, zegt haar vriendin en ook dat hij niet graag met mensen omgaat. Dus Bella gaat uitzoeken wat voor persoon hij is. Ze volgt hem na school en ontdekt dat hij diep in het bos woont. In een groot huis met derest van de Cullens.

De dag daarna moest Bella naast hem zitten in de les. Het valt op dat hij rode ogen heeft, denkt ze. Toen begon Edward ineens heel hard te ademen, hij vind de geur van Bella aantrekkelijk en word daar bloeddorstig van. Hij rent weg en Bella volgt hem. Even later ziet ze hem in het wild een dier opeten, toen heeft hij verteld dat hij een vampier is en zijn familie ook en dat ze niet tegen zon kunnen en allemaal speciale gavens hebben. Door steeds meer met elkaar om te gaan, beginnen ze elkaar leuk te vinden en dus willen ze met elkaar afspreken, maar dat mag niet van Charlie. Dus krijgt Bella huisarrest. Ondertussen komt er een jongen bij haar vader langs. Hij heet Jacob Black, zegt hij tegen Bella. Ze vind hem stoer en gespierd. Maar doordat ze niet meer met Edward om mag gaan, gaat ze meer om met Jacob, ze vind hem aardig. Ze gaan sleutelen aan zijn motor, maar dan ineens word Jacob heel boos en veranderd in een weerwolf. Bella schrikt, maar dan zegt hij dat hij het niet meer zal doen en geeft haar een kus! Ze zijn verliefd maar met Edward was het ook heel leuk denkt Bella. Dus nu moet Bella kiezen tussen Edward en Jacob (vampier en weerwolf). En dan komt ze ook nog erachter dan vampieren en weerwolven vijanden zijn.

Edward glipt die avond in haar kamer en zegt dat Bella naar hond stinkt en wilt weten waarom. Bella verteld hem eerlijk wat er is gebeurd, maar dan zegt Edward: “Bella je moet kiezen tussen mij of die vieze hond.” Hij zegt als je bij mij wilt blijven en horen, dan moet je kiezen tussen leven of dood. Ik ben een vampier ik ben al dood maar dan word je door mij ook een vampier dus ga jij ook dood. Als je bij die hond blijft... Jacob, zegt Bella. Ja dat, dan blijf je in leven, zegt Edward. Dus Bella moet een keuze maken, hoe het afloopt en voor wie ze kiest moet je zelf lezen.
Veel plezier!

Ik geef dit boek 4 sterren omdat het een leuke boek is. Het is precies zoals de film en net zo leuk en spannend.