Om bij weg te dromen

Anne van Bergen 07 april 2021
Inmiddels hebben de verhalenbundels van Uitgeverij Historische Verhalen een mooie plek in mijn boekenkast veroverd. De vijfde verzamelbundel is weer om bij weg te dromen: vol met mooie verhalen over bekende en minder bekende stukjes geschiedenis. De vulkaanuitbarsting in Pompeii, vikingen op Groenland en Bijbelse taferelen in Israƫl - er is ook in deze bundel weer voor ieder wat wils.

In deze bundel staan verhalen van auteurs die vaker voorbij komen bij Historische Verhalen, zoals Paul Christiaan Smis of Hay van den Munckhof. Een leuke verrassing was om het verhaal van Jan van Aken tegen te komen. Eigenlijk is elk verhaal van een hoog niveau, maar smaken verschillen natuurlijk wel. Over het algemeen verdient dit boek vijf sterren.

Ik kijk uit naar de volgende bundel.

Meer recensies van Anne van Bergen