Aansprekend voor hart en zintuigen

Annelie94 29 augustus 2020
Dit boekje sprak me meteen aan: wat een rustige, natuurlijke uitstraling, mooi ontwerp, duidelijke tekeningen en korte, bondige uitleg. Een handig naslagwerk! Maar toen las ik in de inleiding: “Dit (…) boek (…) is dan ook niet allereerst bedoeld als een naslagwerk, maar veel meer als een boekje dat je spirituele verbeeldingskracht wil aanspreken.” Toen ik het boek op die manier las, sprak het niet alleen mijn zintuigen aan, maar ook mijn hart. Het maakte me bewust van de rijkdom van de geschenken van God aan de mens en de boodschap die Hij hierin verstopt heeft, wachtend tot wij het zouden zoeken. En vinden.
Na de inleiding worden dertien bomen en heesters beschreven, veertien eetbare planten, twaalf medicinale en aromatische planten en elf bloemen. Tot mijn vreugde is ook informatie toegevoegd over het kweken van een eigen Bijbels geïnspireerde tuin en een kalender met Joodse feestdagen. Al met al is dit boek niet alleen heel praktisch en handzaam, maar ook aansprekend, inspirerend en weet het de planten uit de Bijbel (waar ik normaal gesproken overheen lees) dichtbij te brengen en mijn hart te raken.
Dit boek is een cadeautje voor elke tuinliefhebber met passie voor Gods Woord!

Meer recensies van Annelie94