Ergens waar je niet wil zijn.

Axelle123 08 juni 2021
Ik heb het boek 'Ergens waar je niet wil zijn' gelezen. Het boek gaat over verschillende onderwerpen, persoonlijk kon ik niet zeggen dat het boek over 1 bepaald onderwerp ging.

Het begon met een een feestje bij Gert thuis, iedereen had het hier over DE fameuze Robbie. Robbie zag het feestje eigenlijk niet zitten en kwam dus niet opdagen. Ook wordt er in het boek gesproken over een jongedame Lulu die later Robbie in het verhaal tegenkomt.

Ik vond het boek mooi maar ook heel verwarrend. 'Hij heeft een nieuwe, boeiende stijl ontwikkeld. Veel striptechnische hulpmiddelen als tekstballonnen en kaders laat hij achterwege en hij mengt kleurtinten al schilderend op de pagina.' lees ik in een artikel over dit boek. Ik ga hier zeker meer akkoord, de tekeningen waren mooi geschilderd maar ik vond het soms moeilijk om te zien waar wat was, de prentjes zijn met heel veel verschillende lijnen getekend en daarom was dit verwarrend.

Ook de inhoud van het verhaal zelf was moeilijk te volgen, er waren soms 2 gesprekken door elkaar aan de gang en dan is het irritant om te zien welke zin je eerst moet lezen.

Mijn conclusie van dit boek is dat het een mooie en uitzonderlijke manier is om een verhaal te vertellen, zeker een aanrader voor mensen die zich goed kunnen concentreren op veel situaties door elkaar.