Aanrader, prachtige ierse roman

Belladonna 08 april 2019
Voor Harper Collins mocht ik het boek Als alles is gezegd van Anne Griffin lezen nog voordat het boek is uitgebracht.

Het verhaal gaat over de 84 jarige Maurice Hannigan die vijf drankjes aan de bar van een hotel bestelt.
Met elk drankje heft hij het glas op iemand die belangrijk voor hem is geweest.
1: zijn broer
2: zijn schoonzus
3: zijn dochter
4: zijn zoon
5: zijn vrouw
Door deze mensen, die hem inmiddels allemaal hebben verlaten, vertelt hij zijn levensverhaal, met alle spijt, ruzies,
Vreugde en liefde die erbij horen.
Maurice Hannigan heft nog vijf keer het glas op zijn leven.

Het verhaal speelt zich af in Ierland en word vertelt vanuit de hoofdpersoon die terug kijkt op zijn leven.
Bij iedere persoon krijg je steeds meer een kijkje in zijn leven.
Het is een zeer ontroerende roman geschreven door Anne Griffin, dit is haar eerste uitgebrachte boek dat meteen in
meerdere talen uit gaat komen.

Het is een prachtig verhaal dat je meteen aangrijpt, ik kon het moeilijk wegleggen omdat ik heel benieuwd was hoe
Het verhaal verder ging. Anne heeft ook een hele fijn schrijfstijl.
Ik raad dit boek ten zeerste aan, en hoop dat er nog veel boeken van Anne Griffin gaan volgen.

Meer recensies van Belladonna