Moderne roman.

Bermero 01 mei 2024
Beslist geen niemanddalletje maar een heerlijke roman. Het leest vlot en zit vol met twists die je niet ziet aankomen. De hoofdpersoon is natuurlijk wel een single vrouw en haar tegenspeler is een ‘moeilijke’ man. Er wordt wat om elkaar heen gedraaid en ze worstelen beide met hun verleden.

Het speelt zich af in Nederland in de tegenwoordige tijd waardoor situaties en de omgeving herkenbaar zijn. De schrijfstijl is rustig, ik kan het niet beter omschrijven. Julia Ran kan in 1 zin een situatie uitleggen zonder uitvoerig allerlei zaken te benoemen. Je weet dat je een stukje informatie mist, maar je weet niet waarom je dat denkt of welke informatie je mist. En dan ineens, boem, in een zin wordt alles duidelijk. Echt knap.

Het verhaal zit goed in elkaar en de hoofdpersonen en hun problemen zijn beeldend beschreven. Er gebeuren geen al te gekke dingen en toch blijft het boeien. Naar het einde toe wordt het mij persoonlijk een beetje onwaarschijnlijk door de vele toevalligheden. Maar dat geeft niet want het blijft spannend en verrassend tot het eind.

De schrijfster is geboren in 1967 en is in het dagelijks leven communicatieadviseur en redacteur. Dit is haar tweede boek en het is ook het tweede deel van een serie. Deel 1 ga ik ook zeker lezen. Kortom een aanrader!

Meer recensies van Bermero