Nailed it!

Biebjuf Jessica 26 augustus 2023
Wauw! Nog nooit eerder heb ik een gevoel van “I’m nailing this shit!” ervaren tijdens het lezen van een boek. Maar echt… je moet door het hele boek keuzes maken, en serieus; I nailed it!

Natuurlijk koos ik ervoor om het verhaal als Magiër te lezen en kon ik o.a. onzichtbaar worden en sloten open maken… dat zorgde ervoor dat ik bij elke keuze dacht “wat zou Harry doen?” (Tja, je bent een Griffoendor of niet…)

Zo knap gemaakt en superleuk om eens op zo’n interactieve manier een boek te lezen. Fantastisch! En ik ben heel erg benieuwd wat tieners van dit verhaal vinden. Welke keuzes zij maken en hoe hun storyline verloopt. Ik kan niet wachten om een leesgroepje te vormen!

Wel moet ik toegeven dat ik juist door het spelelement niet helemaal op kon gaan in het verhaal omdat je tussendoor - soms wel érg snel - moet zoeken naar het volgende stuk. Ze hadden misschien de randen van de bladzijdes een kenmerk kunnen geven dat je iets sneller kan zoeken…
En aan het begin van het verhaal komt er vrij veel informatie en verschillende lastige namen op je af. Is dit een aanzet voor een reeks? Of simpelweg too much information?

Verder nog een tip voor wie dit boek gaat lezen: noteer zo nu en dan de nummers waar je bent! Je hoeft maar éven afgeleid te worden en je bent kwijt waar je verder moest… dan is het toch wel echt even zoeken.

Meer recensies van Biebjuf Jessica