Recensie 'Panter'

bopaternoster 09 juni 2021
Ik heb onlangs heb boek 'Panter' onlangs gelezen en ik wist echt niet wat ik er moest van verwachten dus ben ik eerst een beetje informatie gaan opzoeken over de auteur en zijn geschreven graphic novels. Ik heb ontdekt dat Brecht Evens, de auteur, in een zeer zware depressie zat. Na enkele behandelingen is hij er dan terug bovenop gekomen en hij heeft in 2009 doorgebroken met zijn vierde stripalbum 'Ergens waar ik niet wil zijn'. Dat werk werd veelvuldig vertaald en bekroond. Nu over het boek zelf. Het was mijn allereerste graphic novel en ik was meteen onder de indruk van wat zo'n genre kan na laten van gevoel. Het boek gaat over kindermisbruik en ik vind het zeer creatief uitgedrukt/ geïllustreerd. Volgens mij is het zeer moeilijk om een goed en duidelijk boek te schrijven dat door iedereen getolereerd wordt. In het begin wordt het allemaal zeer onschuldig en braaf aangebracht, maar later wordt je geconfronteerd met de harde waarheid. In het artikel dat ik onlangs heb gelezen zeggen ze dat hij een verhaal kan vertellen, goeie dialogen schrijven en dat hij zijn tekenstijl met weinigen hanteert. Mijn mening daarover is dat dat volledig klopt, zijn verhaal is echt fantastisch! Wat hij verteld en de manier waarop is zo speciaal, als ik nog eens een graphic novel ga lezen, zou ik met plezier één lezen van Brecht Evens. Ik ben in het algemeen zeer tevreden over het boek en de schrijfstijl.