Historische thriller

Carlap 30 maart 2023
De ogen van Osiris, het tweede boek dat vertaald is en dat gaat over de detective Leopold van Herzfeldt. Hij is werkzaam bij de politie in Wenen. We zitten in het jaar 1894. Er vinden allerlei bijzondere voorvallen/moorden plaats. Rode draad in het boek is de Weense vereniging voor oudheidkunde. Allerlei interessante aspecten over het oude Egypte worden hierin uitgelicht. Ook de "nieuwerwetse" methoden die de politie gebruikt om de uiteindelijke dader te vinden worden uitgelicht. Vingerafdrukken, fotografie. Voor de politie een hele klus om tot een uiteindelijke oplossing te komen.
De voorkant van het boek ziet er uitnodigend uit. Wederom een prachtig boek om te lezen.

Meer recensies van Carlap