Een standaard verhaaltje

Chris Derks 27 oktober 2010

met geijkte karakters.,Kim Baldwin en Xenia Alexiou hebben elkaar, min of meer toevallig, via het internet ontmoet. Kim liep met het plan een thriller te schrijven, maar had nog geen idee waar het verhaal over zou moeten gaan. Tijdens een brainstormsessie met Xenia ontstond het plan om het boek samen te schrijven. De geboorte van een nieuw schrijversduo was hiermee een feit.
In Explosieve erfenis komt barones Chris van der Jagt door een erfenis in het bezit van een kostbare diamant. De steen, ooit door haar vader van een nazi-officier afgetroggeld, zorgt al gauw voor grote problemen. Niet alleen maakt een groep neonazi’s jacht op de diamant, maar ook een Afghaanse terroristische organisatie. Beide groeperingen hebben zo hun eigen gewelddadige plannen voor de steen. Special agent Allegro krijgt de taak om het kostbare kleinood als eerste te stelen, zodat deze gebruikt kan worden om een op handen zijnde terroristische aanslag te voorkomen.
De lesbische hoofdpersonen zijn het enige verrassende aan Explosieve erfenis. Voor het overige is het een standaard verhaaltje, met geijkte karakters. De spanning is, vooral voor een thriller, ver te zoeken en van een onverwachte wending is ook al geen sprake.
Explosieve erfenis valt als thriller dan ook zwaar tegen, maar misschien dat het bij de specifieke doelgroep meer zal aanslaan. Op mij heeft het in ieder geval geen indruk gemaakt.

Meer recensies van Chris Derks