Weinig gedenkwaardig

Chris 03 november 2017
Over het algemeen vind ik het prettig als er veel beschrijvingen van natuur en omgeving voorkomen in een boek, maar dan als vehikel om een bepaalde sfeer te creëren. Helaas is die sfeer nu precies wat er ontbreekt in dit boek. Het is meer een (half) wetenschappelijke uiteenzetting van alles wat er leeft in de (diep)zeeën, meer specifiek in de Vestfjord in Noorwegen. Het boek is qua verhaal samen te vatten in één zin: een man en z'n vriend proberen een Groenlandse haai te vangen in de Vestfjord. Verwacht dus geen bijzonder verhaal, intrige, spanning of karakterontwikkeling, die vier voor mij toch redelijk cruciale ingrediënten ontbreken volledig. Het enige wat me deed verder lezen was dat er af en toe feiten tussen zitten die enigszins interessant zijn als 'weetjes', maar veel zal ik er niet van onthouden.Helaas, 2 sterren.

Meer recensies van Chris