Mooi en ontroerend

corine-fraikin 01 december 2019
Ik mis mezelf van Lisa Genova. Dit boek is geschreven vanuit de hoofdpersoon Alice Howland. Professor aan de universiteit van Harvard. Ze is bijna 50 en heeft het razend druk. Af en toe vergeet ze dingen. Dit wijt ze aan de stress en oververmoeidheid, maar als ze op een dag niet meer weet hoe ze thuis moet komen besluit ze naar de dokter te gaan. Dit is het begin van allerlei onderzoeken waar uiteindelijk de diagnose vroege alzheimer uitkomt. Hoe kun je daar mee omgaan? En wanneer is het genoeg? Haar hele leven verandert. En niet alleen dat van haar, maar ook van haar man en hun 3 kinderen. Wat moet ze doen om niemand tot last te worden? En zal ze zich dat tegen die tijd nog weten te herinneren? Een verhaal wat me erg ontroerde en nog lang na blijft sudderen in je hoofd. Mooie debuutroman!

Meer recensies van corine-fraikin