Prachtig en indringend verhaal

corine-fraikin 13 maart 2020
Leerschool van Tara Westover. ⭐⭐⭐⭐ In dit verhaal, wat uit 3 delen bestaat, verhaalt de schrijfster over haar leven. Het begint in haar jeugd op 'de berg' in Idaho. Ze groeit op samen met haar zus en 5 broers in een mormoons gezin. Haar ouders vertrouwen op de Heer en niet op overheidssystemen. Ze mag niet naar school en krijgt thuis 'les' van moeder. Ze werkt mee op de schroothoop en leert daar volgens vader alles wat ze moet weten. In het tweede gedeelte gaat ze steeds meer zelfstandig denken en krijgt de kans om te gaan studeren. Heel langzaam weekt ze los van haar familie. Tot slot, in het laatste deel, komt ze erachter dat wie je ook bent je familie en je achtergrond een deel van je zullen blijven voor altijd. Citaat: die nieuwe manier van zijn kun je allerlei namen geven. Een transformatie. Een metamorfose. Een leugen. Verraad. Ik noem het een leerschool. Prachtig en indringend geschreven!

Meer recensies van corine-fraikin