Onvoorspelbaar en bloedstollend. Een absolute aanrader voor fantasy-fans!

Daniela 17 juni 2019
Ik keek al tijden uit naar het vervolg op ‘Midland – De Terugkeer’ en ik heb het boek dan ook meteen gekocht zodra het uitkwam. Zoals te lezen is in mijn review van twee jaar geleden was ik erg onder de indruk van deel één. Mijn verwachtingen waren dan ook behoorlijk hooggespannen en ik ben heel blij om te zeggen dat deze ruimschoots zijn overtroffen.

Ook dit boek leest weer heel vlot en beeldend. De schrijfster heeft ook echt een talent voor scherpe en gevatte dialogen. De hoofdpersonen hebben allemaal een heel eigen stem en kijk op dingen, en zijn stuk voor stuk volkomen onvoorspelbaar.

Ik heb tot nu toe helemaal niks kunnen voorspellen en met hoeveel boeken ik heb gelezen vind ik dat echt knap. Niks van wat ik verwachtte gebeurde, en keer op keer werd ik verrast door wat de personages deden en zeiden. Ik ben echt onder de indruk van de manier waarop de schrijfster dit voor elkaar heeft gekregen en hoe zij dit verhaal vertelt.

Sammy is een fascinerend hoofdpersoon en je leeft als lezer snel met haar mee. De overige karakters zijn elk op hun eigen manier verweven met haar zoektocht naar antwoorden en met Midland, en zijn opnieuw heel leuke en sterke aanvullingen op Sammy. Maar de meest indrukwekkende toevoeging aan het verhaal is toch wel Caleb, die aan het einde van boek één zijn intrede deed. Wat je als lezer ook verwachtte van hem, het komt waarschijnlijk niet eens in de buurt van er werkelijk achter hem schuilgaat. En dit is nogmaals echt ontzettend knap gedaan, en ontzettend leuk om te lezen. Ik ben zó benieuwd naar hoe dit verhaal zal aflopen, want op dit punt heb ik echt geen flauw idee waar het allemaal heen gaat.

Het valt niet mee om een review te schrijven zonder belangrijke dingen te verklappen, maar als je gecharmeerd was van het eerste deel kan ik je ook dit vervolg van harte aanraden. Het heeft spanning, humor, mysterie, drama en zelfs een tikkeltje horror. En de cover, het moet gezegd worden, is ook weer prachtig.

En dan begint nu het grote wachten op het derde boek en de ontknoping van dit intrigerende en originele verhaal!

Meer recensies van Daniela