Tragisch verhaal achter de feel good cover

Daria Kas 09 augustus 2018
Ik snap niet waarom mensen dit een grappig boek vinden. Volgens mij is het een boek over depressie, en hoe het is om met een depressief iemand samen te wonen en elke dag om te gaan.
Ik vond het een prachtig boek, heel goed en heel apart geschreven. Maar ook heel erg triest (zelfs ondanks het einde). Het leven van Bernadette is een beetje het leven van elke moeder, vooral elke creatieve moeder, die haar ambities voor haar kind opgeeft en haar carriere niet durft om weer op te pakken.

Ik snap wel waarom dit boek in Amerikaanse recensies vaak als heel feministish wordt genoemd. Dit boek is eerlijk en laat zien hoe het is om een vrouw, echtgenoot, moeder, en professional - alles tegelijk - te zijn.

Persoonlijk vond ik het fantastisch hoe de personages veranderen naarmate je verder leest. Eerst denk je dat Bernadette gewoon ontzettend irritant is. En haar buurvrouw nog irritanter. Maar aan het einde heb je veel meer begrip voor ze. Mooie verandering!

Een aanrader!

Meer recensies van Daria Kas