Een must read

Dennis van Elten 12 augustus 2023 Auteur
Dit is een heel inspirerend boek over opgroeien in generationele armoede. Dit boek is geschreven vanuit het ervaringsdeskundige oogpunt met bijpassende emoties. Het verhaal raakt je tot in de kern. Het geeft weer hoe de wereld verdeeld is en waar de kansen liggen, maar ook als je door een flinke strijd je dromen kan bereiken ondanks je achtergrond. Klassenongelijkheid is een van de fundamenten waar deze westerse samenleving op is gebouwd. Laag opgeleiden zijn niet voor niets in de volksmond de werkende klasse. Dit boek is een eyeopener en raad ik aan iedereen aan. Het geeft ook een duidelijk beeld waar Armoede echt voor staat maar ook wat wij kunnen doen om er toch een kleine verandering in te maken. Milio beschrijft ook mooi de systemen die het leven voor hem en zijn gezin moeilijk hebben gemaakt. Dit verhaal onderschrijft de noodzaak van meer ervaringsdeskundigheid in deze systemen en de meer mensenlijke aanpak. Dit boek is een absolute aanrader.

Meer recensies van Dennis van Elten