spannend?

Diane Bodde 01 april 2017
Het onderwerp leek me zeer spannend. Ik vond het ook verrassend actueel, zoals de Brexit erin verweven is. Complottheorieën spreken mij aan, maar doordat het boek verhalen verteld van meerder personen is het soms lastig om de draad weer snel op te pakken.
Het reilen en zeilen in Brussel zoals beschreven in het boek kan ik me wel in vinden, met name hoe er door verschillende nationaliteiten samengewerkt moet worden en dat dat niet altijd prettig verloopt. De geheimen van de ontvoerde eurocommissarissen of dat wel of niet waar is, en hoe de media hierbij het beeld kan ontkrachtten of versterken is in deze tijd van nepnieuws ook geloofwaardig. Maar echte spanning daar ontbrak het aan, het kabbelde iets teveel door zonder echt uitermate te boeien. Jammer