Aanrader: romantiek en een abdij

DietaIJtsma 21 november 2019
Het boek vertelt het verhaal van Marieke, een bakkersdochter in een klein plaatsje in Limburg in vroegere jaren. Je leest over haar leven, haar werk in de abdij en hoe ze haar trauma verwerkt en een plaats geeft, daarbij geholpen door de monniken, die haar vertrouwen hebben gewonnen. Gevoelens, emotie en innerlijke strijd worden heel goed en herkenbaar beschreven.

Het taalgebruik is af en toe wat ouderwets, maar past daardoor juist perfect in het verhaal, de tijd waarin het boek zich afspeelt en de manier waarop toen met elkaar gepraat werd. Omdat het verhaal vlot en pakkend is, nodigt het uit om steeds verder te lezen. Ik vond het lastig om het boek weg te leggen, omdat ik steeds wilde weten hoe het verder ging.

Kortom, een mooi boek, een pakkend verhaal en goed geschreven.
Een aanrader dus!!

Meer recensies van DietaIJtsma