Sensationele leeservaring

DirkvanderWielen 16 september 2021
Een sensationele leeservaring. Zelden las ik zo’n spannende mozaïekvertelling. De schrijver kruipt moeiteloos in de huid van een reeks dappere, duivelse, onschuldige en soms onnozele personages (van de honden die als eersten de Zuidpool bereikten tot ijdele poolhelden en van een klagende, dronken Duitse filosoof tot de astronaut die als eerste de planeet aarde vanuit de ruimte ziet). Ondertussen verweeft hij soepel allerlei actuele thema’s in zijn verhalen (feminisme, biodiversiteit, klimaatverandering, masculiniteit, geopolitiek). Als bonus reis je ook nog met hem mee op zijn zoektocht naar een beetje treurige Japanse poolheld. En dan ziet het boek er ook nog eens prachtig uit met kaarten en foto’s. Dit is literaire non-fictie van het allerhoogste niveau. Genieten!

Meer recensies van DirkvanderWielen