Prachtig boek over familierelaties, een persoonlijke ontdekkingstocht en vriendschap.

DjilanB 17 juli 2019
The Rest of the Story is een boek wat ik normaal gesproken niet heel snel zou uitkiezen. Niet vanwege de titel of de kaft, maar omdat ik over het algemeen toch sneller kies voor boeken waar veel meer actie in zit. Hetzij fantasy, thriller of romans. Ik was dus heel benieuwd of dit boek me zou kunnen boeien.

Mijn conclusie: ja!

Ondanks dat het geen boek is waarbij je steeds wordt bezig gehouden met allerlei 'actiescenes' kon het mij goed boeien door alle interacties tussen Emma/Saylor en de andere personen in het boek. Haar eigen gedachtegang over de familie, zichzelf en hoe zij in eerste instantie verwelkomd wordt. En hoe die familiebanden en Saylor zelf zich ontwikkelen.

Roo als personage vond ik super sympathiek. Wat een gouden gast. Die bracht heel wat feel good momenten. De diverse personages hadden duidelijk een rol en gaven een stukje geschiedenis mee en hoe aan beide zijden van het meer de wereld beleefd werd.

Het gegeven dat Emma haar kant als Saylor ging ontdekken was iets wat ik wel kon herkennen als kind van gescheiden ouders. Dat je bij de ene familie een beetje een andere persoon bent dan bij de andere familie. Ook de wrijving die dat bij (een van de) ouders kan geven.

Ja, absoluut een aanrader als je houdt van boeken over familiebanden, persoonlijke ontdekkingstochten, vriendschap ed.

De schrijfster was ik nog niet mee bekend, maar na dit boek ga ik zeker ook haar andere werken opzoeken. Na even wennen aan de schrijfstijl in het eerste hoofdstuk was het daarna lekker vlot doorlezen.

Meer recensies van DjilanB