Heerlijk fantasierijk

ebookshelf 07 januari 2020
Na 'twee kleine visjes' wilden we ook het nieuwe boek van Sofie Schollaert lezen. We hadden hoge verwachtingen omdat haar debuut al zo in de smaak viel bij de kinderen. Gelukkig werden deze verwachtingen helemaal ingelost! Het boek ziet er prachtig uit met leuke illustraties. Het bevat vrij veel tekst maar door de schrijfstijl is deze heel gemakkelijk te verwerken door de kinderen. De spanningsboog zorgt er voor dat de kinderen geboeid blijven luisteren en de illustraties bevatten zo veel detail dat ze je aandacht ook vast houden.

De drakenboom was een hit bij mijn kleine man. Hij kon er niet genoeg van krijgen en we bleven maar op deze pagina hangen. Hij zocht de kop, fantaseerde of de wortels de klauwen waren en of hij dan ook zou kunnen 'lopen'.

Inhoudelijk ook heel herkenbaar voor de kinderen. Mijn oudste zoon heeft hoogtevrees dus die was helemaal mee in het verhaal. Dat het heksje haar angst overwon, kon hem nog niet helpen maar hij dacht er wel eens dieper over na. Wie weet duft hij binnenkort wel eens op een ladder staan of van een toren naar beneden kijken.

Wij vonden het een heel leuk boek dat al enkele keren opnieuw werd gelezen en vermoedelijk nog veel gelezen zal worden. Ook de receptjes die achteraan staan in het boek, spreken erg aan. Jammer genoeg is het nu winter en niet het goede moment om kruiden te plukken, maar deze lente en zomer gaan we daar zeker mee aan de slag.

We kijken uit naar eventuele volgende boeken van deze auteur.

Meer recensies van ebookshelf