Ik wil ook een Akara Metuat zijn

Ellen 11 maart 2018
Amureis nalatenschap - het kristal: geschreven door Joris Adriaansen,is het debuut van deze schrijver en is het eerste deel in deze serie.

Het verhaal gaat over de Akara die na vele jaren de mensheid te hebben beschermt op het punt van uitsterven staan. Amurei, de laatste van de Akara, heeft de hele wereld afgereisd naar een opvolger maar heeft deze niet gevonden. Om de belofte na te komen die ze aan haar meester Yasü heeft gemaakt word ze gedwongen een relikwie te maken met behulp van een boekrol van de verboden artefacten, iets wat tot strengste toe is verboden.

Het boek neemt je samen met John mee naar Peru waar tijdens opgravingen schriften en stukken van het kristal zijn gevonden die leiden naar de oude tempel van de Akara maar ook naar iets kwaads wat zich daar verborgen houdt.

In het verloop van het boek leer je meerdere personages kennen die niks van de Akara afweten maar hier meer mee te maken hebben dan ze denken. Daarnaast zijn er grote karakter ontwikkelingen, door min of meer flashbacks en gedwongen situaties.

Dankzij het steeds wisselen van perspectief leer je alle personages door het boek heen kennen, het enige verwarrende hierbij is dat het in het begin niet duidelijk is om wie het verhaal nou echt gaat.

Dit boek is een mix tussen Avatar, Tomb Raider en Heroes. Het einde heeft een onverwachtte wending, waardoor je het liefst gelijk wilt beginnen aan deel 2. Helaas moeten we hier nog een tijd op wachten.

Dit boek is zeker een aanrader voor fantasy liefhebbers.

Meer recensies van Ellen