Hannelore vertelt haar verhaal......

EllyK 16 augustus 2020
Met een zucht sla ik het boek dicht........wat een verhaal, wat een geestelijke en lichamelijke mishandeling....

Waar het om gaat in dit verhaal is de sekte Gemeente Gods....met als leider Sipke Vrieswijk.
Wat deze man allemaal heeft gedaan onder het mom van "nader tot God".......gaat alle perken te buiten, gaat alle voorstellingsvermogen te boven.

Deze man is sluw...heel sluw en weet zijn volgelingen te paaien tot en met. Weet zijn aanhangers te bewegen tot zaken die diep ingrijpen...........scheiden.............geld, veel geld, afdragen. Volledige overgave van lichaam en ziel.

Maar dit verhaal moest verteld worden en dat is goed. Als waarschuwing en als hulp voor mensen, die uit een sekte willen en weten, dat ze geholpen kunnen worden hun eigen identiteit weer te krijgen. Zo heeft Hannelore haar verhaal verteld en zij is een voorbeeld van hoe het wél lukt.

Frank Krake heeft dit alles in een prachtig boek samengesteld, foto's en tekst, zodat er alle duidelijkheid is van wat gebeurde en met wie. Het verhaal is onopgesmukt verteld en integer. Hannelore, bedankt dat je zo moedig was om je verhaal te doen en Frank, dat je dit allemaal tot een mooi geheel hebt weten te verbinden.
Laten we wel zijn........de boodschap is duidelijk!!!

Meer recensies van EllyK