een jongensoorlog

emildoornweerd 15 juni 2020
Het is oorlog. De twaalfjarige jongen Michiel wordt door zijn moeder Amsterdam uit gestuurd om in veiligheid op het platteland het einde van de oorlog af te wachten. In het gezin van Jan Tulp en op school word hij met open armen ontvangen. Hoe alles loopt in het dorp lijkt duidelijk. de dokter werkt samen met de vijand, boer Tulp houdt vast aan zijn eigen regels, de buurman is een NSB'er die met de vrouwen solt. Maar langzaam veranderen de dagen en ontdekt Michiel dat niet alles is wat het lijkt. Dat niet alles lijkt hoe het echt is.
Overal vond ik het een goed boek, kort maar krachtig. De schrijver laat je erg meevoelen over hoe die oorlog ging. Je leeft je erg in van het leven van Michiel omdat het uit het perspectief van Michiel word verteld. het boek is zeker een aanrader.